N-VA Wevelgem wil een andere koers!

Op 6 februari 2018, over deze onderwerpen: Lokale economie, Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken), Veiligheid

De Wevelgemse N-VA-voorzitter Filip Daem, secretaris Joachim Naert en Hannelore Carlu belichten in een videobericht, dat verspreid zal worden via Facebook, de punten waarop zij hun campagne zullen stoelen. N-VA wil vooreerst het probleem van de mobiliteit aanpakken. Wevelgem slipt toe tijdens de spits, daarom pleit Filip Daem voor andere vervoerswijze, het aanpakken van een regionaal fietsnetwerk en het promoten van een snelle verbinding over het water, ook voor personenvervoer.

Meer woninginbraken

N-VA hamert ook op veiligheid. Waar in de regio de woninginbraken dalen, bleek dat in Wevelgem in 2017 niet het geval, weet Hannelore Carlu te vertellen. Terwijl Joachim Naert de Wevelgemse ondernemers looft voor hun passie, maar anderzijds de lokale overheid bekritiseert omdat die niet de nodige ondersteuning biedt. Voorzitter Daem wees op het weinige groen in de gemeente, de beschrijving 'ondermaats' gebruikte hij ook voor de luchtkwaliteit. Dus moet de CD&V-meerderheid gebroken worden en kiest N-VA Wevelgem voor "een andere koers". Meteen verwijzend naar de wielerklassieker Gent-Wevelgem, waarvan kost wat kost de aankomst in Wevelgem moet blijven. Wat de plannen van Flanders Classics en Wouter Vandenhaute daarrond ook mogen zijn.

Binnenkort wordt de lijst voorgesteld met 'sterke kandidaten' klinkt het.

Hoe waardevol vond je dit artikel?